TY - BOOK AU - Galan-Ladero,M.Mercedes AU - Galera-Casquet,Clementina AU - Alves,Helena M. TI - Cause-related marketing: case studies from a global perspective T2 - Classroom Companion: Business SN - 9783030654559 U1 - 658.8 PY - 2021/// CY - Cham PB - Springer Nature KW - MARKETING KW - ESTUDIOS DE CASOS KW - MARKETING SOCIAL N2 - This textbook uses a case study approach to present a variety of cause-related marketing campaigns that have been developed by companies, and NGOs. These innovative case studies help students understand how such campaigns affect for-profit and non-profit organizations, customers, and society in general. This book also offers numerous useful examples to understand the theory of cause-related marketing and how it can be applied in different countries and cultural contexts. Lecturers will find the teaching notes provided with each case useful for the classroom.; Este libro de texto utiliza un enfoque de estudio de casos para presentar una variedad de campañas de marketing con causa que han sido desarrolladas por empresas, y ONG. Estos innovadores estudios de casos ayudan a los estudiantes a comprender cómo estas campañas afectan a las organizaciones con y sin ánimo de lucro, a los clientes y a la sociedad en general. Este libro también ofrece numerosos ejemplos útiles para comprender la teoría del marketing con causa y cómo puede aplicarse en diferentes países y contextos culturales. Los profesores encontrarán útiles para el aula las notas didácticas que acompañan a cada caso. Traducción realizada con la versión gratuita del traductor www.DeepL.com/Translator UR - https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfvNBXSbzeoAbwXKPHSt3x-dDOR0St47m8JGkd6vQY-NVjsiw/viewform?vc=0&c=0&w=1 UR - https://link.springer.com/content/pdf/bfm%3A978-3-030-65455-9%2F1.pdf ER -