Detalles MARC
000 -CABECERA |
Longitud fija campo de control |
03761nam a2200301 a 4500 |
003 - IDENTIFICADOR DELl NÚMERO DE CONTROL |
Identificador del número de control |
arcduce |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN |
Fecha y hora de la última transacción |
20230630165737.0 |
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Campo fijo de descripción física |
t| |
008 - CÓDIGOS DE INFORMACIÓN DE LONGITUD FIJA |
Códigos de información de longitud fija |
091221s1996 dcu||||| |||| 00| 0 eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL NORMALIZADO PARA LIBROS |
Número Internacional Normalizado para Libros (ISBN) |
0-8213-3431-X |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN |
Centro catalogador de origen |
arcduce |
Centro transcriptor |
arcduce |
082 0# - NÚMERO DE LA CLASIFICACIÓN DECIMAL DEWEY |
Número de clasificación |
351.967 |
100 ## - PUNTO DE ACCESO PRINCIPAL-NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Dia, Mamadou |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
Africa's management in the 1990s and beyond : |
Resto del título |
reconciling indigenous and transplanted institutions / |
Mención de responsabilidad, etc. |
Mamadou Dia. |
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. (PIE DE IMPRENTA) |
Lugar de publicación, distribución, etc. |
Washington, D.C. : |
Nombre del editor, distribuidor, etc. |
World Bank, |
Fecha de publicación, distribución, etc. |
1996 |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
xii, 293 p. : |
Otras características físicas |
il. |
490 0# - MENCIÓN DE SERIE |
Mención de serie |
Directions in development |
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO |
Nota de contenido con formato |
Pt.1: Institutional capacity and economic performance in Africa: Introduction: unbundling capacity building -- 1. Institutional disconnect and economic performance -- Pt. 2: Reconciling the state and civil society: 2. Client-Stakeholder assessment of the quality of the civil service -- 3. Improving governance and macroeconomic management -- 4. Capacity building for poverty reduction -- Pt. 3: Reconciling the formal and informal private sectors: 5. Developing the indigenous private sector: microenterprises to formal enterprises -- 6. Developing the indigenous private sector: reconciling the needs for saving and sharing capital -- 7. Developing the indigenous private sector: filling the financial missing middle -- 8. Enhancing african enterprise byreconciling corporate and societal cultures -- Pt. 4: Conclusions: process and institutional requirements and operational implications for reconciliation: 9. Process and institutional requirements for the reconciliation paradigm -- 10. Operational implications for donor support -- Appendixes: 1. Statistical data base for chapter -- 2. Summary of chilean public ethics report -- 3. Framework for civil service reform to reconcile the state and civil society -- 4. The reconciliation process -- 5. Communiqué of the expert consultation on the role of independent funds as intermediaries in channeling money for social and economic development in Africa |
520 ## - NOTA DE SUMARIO |
Sumario, etc, |
Contrary to traditional Afro-pessimism, the Africa ' s Management in the 1990s (AM90s) research program illustrates that Africa possesses a substantial reservoir of capacity endowments and best practices on which to build in order to improve the institutional and economic performance of the continent. While not denying the existence and extent of the economic crisis, the AM90s research illustrates that institutional reconciliation will be a key to the institutional and economic development of Africa. More important, the proposed solutions are mostly homegrown and are therefore likely to strengthen self-sufficiency and reduce dependency on foreign assistance. The overarching theme of the research is that the institutional crisis affecting economic management in Africa is a crisis of structural disconnect between formal institutions transplanted from outside and indigenous institutions born of traditional African culture. Building on the findings and recommendations of the new school of institutional economics, the AM90s research posits that both formal and informal institutions are here to stay and are needed in Africa, but in a more flexible form. It is through adaptation that formal and informal institutions can converge and build on each other ' s strength and that transaction costs can be reduced and institutional performance maximized. This process for building convergence is at the heart of institutional reconciliation paradigm proposed in this report. |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
ADMINISTRACION PUBLICA |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
CONDICIONES ECONOMICAS |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
ESTADO |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
SOCIEDAD CIVIL |
651 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - NOMBRE GEOGRÁFICO |
Nombre geográfico |
AFRICA |
9 (RLIN) |
168 |
653 ## - TÉRMINO DE INDIZACIÓN - NO CONTROLADO |
Término no controlado |
COYUNTURA ECONOMICA |
653 ## - TÉRMINO DE INDIZACIÓN - NO CONTROLADO |
Término no controlado |
SITUACION ECONOMICA |
942 ## - ENTRADA DE ELEMENTOS AGREGADOS (KOHA) |
Koha [por defecto] tipo de item |
Libro |
Solicitar por |
351.967 D 47795 |
Fuente de clasificación o esquema |
Dewey Decimal Classification |