Detalles MARC
000 -CABECERA |
Longitud fija campo de control |
02702nam a2200289 a 4500 |
003 - IDENTIFICADOR DELl NÚMERO DE CONTROL |
Identificador del número de control |
arcduce |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN |
Fecha y hora de la última transacción |
20120731113357.0 |
008 - CÓDIGOS DE INFORMACIÓN DE LONGITUD FIJA |
Códigos de información de longitud fija |
100325s2002 dcu||||| |||| 00| 0 eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL NORMALIZADO PARA LIBROS |
Número Internacional Normalizado para Libros (ISBN) |
0-8213-5117-6 |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN |
Centro catalogador de origen |
arcduce |
082 ## - NÚMERO DE LA CLASIFICACIÓN DECIMAL DEWEY |
Número de clasificación |
362.196979 |
090 ## - CAMPOS LOCALES |
-- |
16856 |
-- |
16856 |
110 ## - PUNTO DE ACCESO PRINCIPAL-NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA |
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento inicial |
Banco Mundial |
245 ## - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
Education and HIV/AIDS : |
Resto del título |
a window of hope |
Mención de responsabilidad, etc. |
/ Banco Mundial |
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. (PIE DE IMPRENTA) |
Nombre del editor, distribuidor, etc. |
World Bank |
Lugar de publicación, distribución, etc. |
Washington, D.C. |
Fecha de publicación, distribución, etc. |
2002 |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
xxiii, 79 p. : |
Otras características físicas |
il. |
504 ## - NOTA DE BIBLIOGRAFÍA, ETC |
Nota de bibliografía, etc. |
Incluye bibliografía |
505 ## - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO |
Nota de contenido con formato |
Foreword -- Acknowledgments -- Acronyms and abbreviations -- Executive summary -- 1. HIV/AIDS and why education matters -- 2. The impact of HIV/AIDS on education -- 3. Country responses: promising directions -- 4. Strategy for action -- 5. The World Bank's role -- Appendix: prospects for achieving EFA goals -- Bibliography -- Useful URLs -- Boxes -- Figures -- Tables |
520 ## - NOTA DE SUMARIO |
Sumario, etc, |
The paper highlights that the education of children, and youth merits the highest priority in a world afflicted by HIV/AIDS, specifically because a good basic education ranks among the most effective - and cost-effective - means of HIV prevention. It also merits priority because the very education system that supplies a nation ' s future, is being greatly threatened by the epidemic, particularly in areas of high, or rising HIV prevalence. The paper confronts the destructive power of the epidemic, with the need to accelerate efforts towards achieving " education for all " goals, aiming at prioritizing education, because education is a major engine of economic, and social development, and, because education is a proven means to prevent HIV/AIDS. It aims at setting promising directions for such responsiveness, as revealed by a review of country experience to date: based on strategic planning in pursuit of educational goals, school-based prevention programs, and health education, focused on resources for effective school health (in partnership with the United Nations Educational, Scientific, and Cultural Organization (UNESCO), World Health Organization (WHO), the United Nations Children ' s Fund (UNICEF), and the Bank, should expand skills-based for youth peer education, and support for orphans. The broad principles of Bank support for education, underline the need to asses the impact of the epidemic vs. educational systems, to mobilize resources, reinforced by government commitments for sharing knowledge, and building capacity, within strategic partnerships. |
648 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO CRONOLÓGICO |
Término cronológico |
1990-2015 |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
SIDA |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
EDUCACION SANITARIA |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
PROGRAMAS SANITARIOS |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
BANCO MUNDIAL |
653 ## - TÉRMINO DE INDIZACIÓN - NO CONTROLADO |
Término no controlado |
BIRF |
942 ## - ENTRADA DE ELEMENTOS AGREGADOS (KOHA) |
Koha [por defecto] tipo de item |
Libro |
Solicitar por |
362.196979 B 47664 |