Detalles MARC
000 -CABECERA |
Longitud fija campo de control |
03750nam a2200313 a 4500 |
003 - IDENTIFICADOR DELl NÚMERO DE CONTROL |
Identificador del número de control |
arcduce |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN |
Fecha y hora de la última transacción |
20120731113401.0 |
008 - CÓDIGOS DE INFORMACIÓN DE LONGITUD FIJA |
Códigos de información de longitud fija |
100407s2003 dcu||||| |||| 00| 0 eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL NORMALIZADO PARA LIBROS |
Número Internacional Normalizado para Libros (ISBN) |
0-8213-5350-0 |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN |
Centro catalogador de origen |
arcduce |
082 ## - NÚMERO DE LA CLASIFICACIÓN DECIMAL DEWEY |
Número de clasificación |
338.479168 |
090 ## - CAMPOS LOCALES |
-- |
16911 |
-- |
16911 |
245 ## - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
Nature tourism, conservation, and development in Kwazulu-Natal, South Africa |
Mención de responsabilidad, etc. |
/ edited by Bruce Aylward, Ernst Lutz |
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. (PIE DE IMPRENTA) |
Nombre del editor, distribuidor, etc. |
World Bank |
Lugar de publicación, distribución, etc. |
Washington, D.C. |
Fecha de publicación, distribución, etc. |
2003 |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
xxii, 475 p. : |
Otras características físicas |
il. |
500 ## - NOTA GENERAL |
Nota general |
Copias: 48140 |
504 ## - NOTA DE BIBLIOGRAFÍA, ETC |
Nota de bibliografía, etc. |
Incluye bibliografía |
505 ## - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO |
Nota de contenido con formato |
Acknowledgments -- Foreword -- Pt. 1. Overview and summary -- 1. The actual and potential contribution of nature tourism in Zululand: considerations for development, equity, and conservation / Bruce Aylward -- Pt. 2. Markets for nature tourism: demand studies -- Introduction to part 2: demand analyses / Kreg Lindberg -- 2. The internal market for nature tourism in South Africa: a household survey / Kreg Lindberg -- 3. Market behavior of nature tourists in South Africa: a visitor survey in KwaZulu-Natal and Kruger National Park / Kreg Lindberg -- 5. Are there latent markets for nature tourism in South Africa? An evaluation of non-white's participation and preferences / Kreg Lindberg, Aki Stavrou, Erica Wilson, and Shandir Ramlagan -- Pt. 3. Business and the environment in nature tourism: supply studies -- 6. Tourism's contribution to conservation in Zululand: an ecological survey of private reserves and public protected areas / Kreg Lindberg, Barry James, and Pete Goodman -- 7. Markets derived from nature tourism in South Africa and KwaZulu-Natal: a survey of the sale of live game / Lisa Scriven and Theuns Eloff -- 8. The profitability of nature tourism in Zululand: a survey of private reserves and public protected areas / Sarah Porter, Stuart Ferrer, and Bruce Aylward -- Pt. 4. Toward a nature tourism economy: assessing the alternatives -- 9. Tourism expenditures and regional economic development in KwaZulu-Natal: a social accounting matrix / David Mullins and Lindi Mulder -- 10. Creating a nature tourism economy: a multicriteria analysis of options for policy, institutions, and management / Bruce Aylward -- Annex: A multimarket model for nature tourism / Bruce Aylward -- Maps -- Index -- List of boxes -- List of figures -- List of tables |
520 ## - NOTA DE SUMARIO |
Sumario, etc, |
The book provides an evaluation of, and policy advice on key environmental, social, and economic issues concerning the development of nature tourism. Using KwaZulu-Natal in South Africa as a case study, it highlights both the benefits, and trade-offs I promoting, an managing sustainable nature-tourism development, and it assesses how policy can enhance nature tourism ' s contribution to economic growth, poverty reduction, and conservation. The book ' s contributors explore three key issues. First, they consider the importance of moving beyond development of a wildlife industry, to the creation of a true nature tourism economy, that supports biodiversity conservation. Second, they explore the role of the private sector in contributing to equitable development, and job creation, while generating conservation finance. Third, they consider alternative pricing, and other market mechanisms that can help make nature tourism more viable, and growth-oriented. Ultimately, the authors argue, economic development, equity, and conservation objectives can be balanced. |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
TURISMO |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
CONSERVACION DE LA NATURALEZA |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
ASPECTOS ECONOMICOS |
651 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - NOMBRE GEOGRÁFICO |
Nombre geográfico |
SUDAFRICA |
653 ## - TÉRMINO DE INDIZACIÓN - NO CONTROLADO |
Término no controlado |
PROTECCION DE LA NATURALEZA |
700 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL - NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Aylward, Bruce, ed. |
700 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL - NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Lutz, Ernst, ed. |
710 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL - NOMBRE DE ENTIDAD |
Nombre de entidad o nombre de jurisdicción como elemento inicial |
Banco Mundial |
942 ## - ENTRADA DE ELEMENTOS AGREGADOS (KOHA) |
Koha [por defecto] tipo de item |
Libro |
Solicitar por |
338.479168 A 48139 |