Detalles MARC
000 -CABECERA |
Longitud fija campo de control |
03643nam a2200385 a 4500 |
003 - IDENTIFICADOR DELl NÚMERO DE CONTROL |
Identificador del número de control |
arcduce |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN |
Fecha y hora de la última transacción |
20120731113410.0 |
008 - CÓDIGOS DE INFORMACIÓN DE LONGITUD FIJA |
Códigos de información de longitud fija |
090224s2003 dcu||||| |||| 00| 0 eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL NORMALIZADO PARA LIBROS |
Número Internacional Normalizado para Libros (ISBN) |
0-8213-5510-4 |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN |
Centro catalogador de origen |
arcduce |
082 ## - NÚMERO DE LA CLASIFICACIÓN DECIMAL DEWEY |
Número de clasificación |
330.94373 |
090 ## - CAMPOS LOCALES |
-- |
17084 |
-- |
17084 |
100 ## - PUNTO DE ACCESO PRINCIPAL-NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Funck, Bernard |
245 ## - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
Slovak Republic - joining the EU |
Resto del título |
: a development policy review |
Mención de responsabilidad, etc. |
/ Bernard Funck |
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. (PIE DE IMPRENTA) |
Nombre del editor, distribuidor, etc. |
World Bank |
Lugar de publicación, distribución, etc. |
Washington, D.C. |
Fecha de publicación, distribución, etc. |
2003 |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
xv, 186 p. |
Otras características físicas |
il., maps. |
490 ## - MENCIÓN DE SERIE |
Mención de serie |
A World Bank country study |
Número Internacional Normalizado para Publicaciones Seriadas (ISSN) |
0253-2123 |
500 ## - NOTA GENERAL |
Nota general |
Copias: 48340 |
504 ## - NOTA DE BIBLIOGRAFÍA, ETC |
Nota de bibliografía, etc. |
Incluye bibliografía |
505 ## - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO |
Nota de contenido con formato |
Acknowledgments -- Abbreviations and acronyms -- Executive summary -- Overview -- 1. Strategic setting -- 2. Structural transformation -- 3. Regional dimensions -- 4. Expenditure strategies -- 5. Governance -- Annex -- Statistical appendix -- List of tables -- List of figures -- List of boxes |
520 ## - NOTA DE SUMARIO |
Sumario, etc, |
The Slovak Republic ' s external current account and fiscal deficits (net of privatization receipts) are unsustainably high (at about 8 percent of GDP in 2002), despite some recent declines. With a capital account surplus of perhaps 20 percent of GDP this year, the Slovak Republic may not find it particularly difficult to finance these deficits, but this favorable situation will not last. Furthermore, through its impact on the real exchange rate, this policy mix is undermining the employability of large segments of the population (particularly those with low skill levels) and will ultimately choke growth (projected at 4 percent for 2002). While much policy attention has gone to stimulating investment, future growth will also depend on raising the employment rate, currently one of the lowest among the Central and East European Countries (CEECs). This report lays out the broad thrust of a policy strategy to bolster the recovery and bring the economy towards convergence with the EU. This strategy consists of three key elements: (a) Continued trade, finance, and enterprise reform to complete the structural transformation of the economy and align it with the EU framework (b) Fiscal consolidation, focusing on cutting back expenditure and stabilizing revenues, while redirecting revenue and expenditure policies to become more fully supportive of growth and employment objectives (c) Labor market reform, directed at enhancing labor market flexibility by relaxing legal provisions on working arrangements (such as part-time work, self-employment, and fixed term contracts), by decentralizing collective bargaining, and discarding the minimum wage as an instrument of incomes policy, and by reforming the social assistance system. The ultimate success of the policy reforms outlined in this report will depend to a great extent on the government ' s capacity to strengthen the institutional framework in which those policies are conceived, decided upon, and executed. Three priorities have been highlighted: (i) the reform of public expenditure management systems and practices needed to support a growth-oriented fiscal strategy; (ii) the consolidation of the recent decentralization moves as a prerequisite for further devolution, and (iii) a much overdue overhaul of the judiciary system. |
648 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO CRONOLÓGICO |
Término cronológico |
1993-2002 |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
CONDICIONES ECONOMICAS |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
POLITICA ECONOMICA |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
DATOS ESTADISTICOS |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
|
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
|
651 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - NOMBRE GEOGRÁFICO |
Nombre geográfico |
ESLOVAQUIA |
653 ## - TÉRMINO DE INDIZACIÓN - NO CONTROLADO |
Término no controlado |
COYUNTURA ECONOMICA |
653 ## - TÉRMINO DE INDIZACIÓN - NO CONTROLADO |
Término no controlado |
SITUACION ECONOMICA |
653 ## - TÉRMINO DE INDIZACIÓN - NO CONTROLADO |
Término no controlado |
POLITICA DE ESTABILIZACION |
710 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL - NOMBRE DE ENTIDAD |
Nombre de entidad o nombre de jurisdicción como elemento inicial |
Banco Mundial |
942 ## - ENTRADA DE ELEMENTOS AGREGADOS (KOHA) |
Koha [por defecto] tipo de item |
Libro |
Solicitar por |
330.94373 F 48339 |
945 ## - TRATAMIENTO DE LA INFORMACIÓN LOCAL (OCLC) |
a |
Claudia Roxana Aghemo |