Detalles MARC
000 -CABECERA |
Longitud fija campo de control |
02752nam a2200265 a 4500 |
003 - IDENTIFICADOR DELl NÚMERO DE CONTROL |
Identificador del número de control |
arcduce |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN |
Fecha y hora de la última transacción |
20231010235345.0 |
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Campo fijo de descripción física |
t| |
008 - CÓDIGOS DE INFORMACIÓN DE LONGITUD FIJA |
Códigos de información de longitud fija |
100505s1995 dcu||||| |||| 00| 0 eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL NORMALIZADO PARA LIBROS |
Número Internacional Normalizado para Libros (ISBN) |
0821334530 |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN |
Centro catalogador de origen |
arcduce |
Centro transcriptor |
arcduce |
082 0# - NÚMERO DE LA CLASIFICACIÓN DECIMAL DEWEY |
Número de clasificación |
371.822096 |
100 ## - PUNTO DE ACCESO PRINCIPAL-NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Kane, Eileen |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
Seeing for yourself : |
Resto del título |
research handbook for girls' education in Africa / |
Mención de responsabilidad, etc. |
Eileen Kane. |
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. (PIE DE IMPRENTA) |
Lugar de publicación, distribución, etc. |
Washington, D.C. : |
Nombre del editor, distribuidor, etc. |
World Bank. Economic Development Institute, |
Fecha de publicación, distribución, etc. |
1995 |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
xi, 331 p. : |
Otras características físicas |
il. |
490 0# - MENCIÓN DE SERIE |
Mención de serie |
EDI learning resources series |
504 ## - NOTA DE BIBLIOGRAFÍA, ETC |
Nota de bibliografía, etc. |
Incluye bibliografía. |
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO |
Nota de contenido con formato |
Foreword -- Preface -- Acknowledgments -- Pt. 1. Before we begin: 1. Introduction -- 2. Social research: the debate today -- Pt. 2. Planning your research: 3. What do you want to study and why? -- 4. Planning research that describes -- 5. Planning research that explains and predicts -- 6. Whom will you study? -- Pt. 3. Research techniques: the basic tools: 7. Selecting your techniques and strategies -- 8. Using what is already available -- 9. Surveys -- 10. Measures, scales, and indices -- 11. Unstructured and semistructured interviews -- 12. Two qualitative strategies: case studies and participant observation -- 13. Other qualitative approaches -- 14. Rapid assessment and participatory learning approaches -- 15. Recording and organizing qualitative information -- Pt. 4. Working with your results: 16. Qualitative analysis -- 17. Quantitative analysis -- 18. Presenting your results -- 19. Epilogue: What next? -- Appendix 1. Sample research outline -- Appendix 2. Grid approach for assessing a situation or evaluating a project -- Appendix 3. Some measures, scales, and indices used to study girls' education -- Bibliography -- Index |
520 ## - NOTA DE SUMARIO |
Sumario, etc, |
This book reflects a new dimension in the Bank ' s efforts to create effective strategies for girls ' education. It recognizes the need to reach deeper into the community and to draw upon local participation to help produce reliable, timely, and culturally sensitive information on issues and priorities. But in many developing countries, research capacity is limited. This handbook is designed for people who do not have professsional training in research, but who understand the issues and have important local knowledge. It provides a how to for school-level personnel, concerned parents, ministry officials, nongovernmental organizations active in education, and others who want to join as partners in helping to reap the economic and social benefits that arise from educating girls. |
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
EDUCACION DE LA MUJER |
9 (RLIN) |
2084 |
651 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - NOMBRE GEOGRÁFICO |
Nombre geográfico |
AFRICA |
9 (RLIN) |
168 |
710 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL - NOMBRE DE ENTIDAD |
Nombre de entidad o nombre de jurisdicción como elemento inicial |
Banco Mundial. Instituto de Desarrollo Económico |
942 ## - ENTRADA DE ELEMENTOS AGREGADOS (KOHA) |
Koha [por defecto] tipo de item |
Libro |
Solicitar por |
371.822096 K 48294 |
Fuente de clasificación o esquema |
Dewey Decimal Classification |