Detalles MARC
000 -CABECERA |
Longitud fija campo de control |
03338nam a2200349 a 4500 |
003 - IDENTIFICADOR DELl NÚMERO DE CONTROL |
Identificador del número de control |
arcduce |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN |
Fecha y hora de la última transacción |
20120731113422.0 |
008 - CÓDIGOS DE INFORMACIÓN DE LONGITUD FIJA |
Códigos de información de longitud fija |
100701s2000 dcu||||| |||| 00| 0 eng d |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN |
Centro catalogador de origen |
arcduce |
082 ## - NÚMERO DE LA CLASIFICACIÓN DECIMAL DEWEY |
Número de clasificación |
363.610985 |
090 ## - CAMPOS LOCALES |
-- |
17285 |
-- |
17285 |
100 ## - PUNTO DE ACCESO PRINCIPAL-NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Alcázar, Lorena |
245 ## - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
Institutions, politics, and contracts : |
Resto del título |
the attempt to privatize the water and sanitation utility of Lima, Peru |
Mención de responsabilidad, etc. |
/ Lorena Alcázar, Lixin Colin Xu, Ana María Zuluaga |
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. (PIE DE IMPRENTA) |
Nombre del editor, distribuidor, etc. |
World Bank |
Lugar de publicación, distribución, etc. |
Washington, D.C. |
Fecha de publicación, distribución, etc. |
2000 |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
56 p. : |
Otras características físicas |
il. |
490 ## - MENCIÓN DE SERIE |
Mención de serie |
Policy research working paper |
Designación de volumen o secuencia |
no. 2478 |
504 ## - NOTA DE BIBLIOGRAFÍA, ETC |
Nota de bibliografía, etc. |
Incluye bibliografía |
520 ## - NOTA DE SUMARIO |
Sumario, etc, |
The main reason Lima failed to implement a concession was geographical: the scarcity of water sources meant high marginal costs, partly for pumping water from deep wells and building adequate storage for dry periods. High extraction costs were compounded by years of neglect; much of the system needed to be replaced. Attracting private investors meant setting prices high enough to recover these high costs and provide a reasonable return on capital. But the government had subsidized costs for years, so a concession would have required a sharp and sudden price increase to cover marginal costs. Moreover, any forward-looking investor would want to slow the pace of future investment by curbing demand through more effective (meter-based) bill collection. And cross-subsidies, which reduce the incentive to conserve water, would also have to be reduced. The ultimate cause of the concession ' s failure was geographical but the proximate cause was political. Privatizing a utility is politically tricky if it involves higher prices and the controversial ceding of monopoly powers to private parties, especially foreigners. Private participation in water is further hampered by the social importance of water and by the lack of international experience and the technical difficulties in designing privatization reform in the sector. At the same time, water offers fewer benefits than other utlities--few revenues to reward supporters or compensate losers-- and the price increases likely in Peru would especially hurt the urban poor, who were important to the president ' s support base. After a favorable start, the political equation shifted against privatization. The concession ' s failure was costly, in access goals not fully met, in adverse effects on health, and in the failure to curb consumption through metering--and hence in continued depletion of the aquifer and its increasing contamination by ocean salt. Peru ' s institutional weaknesses, especially its lack of an autonomous judiciary, might have limited how much could have been achieved. But considering the net gains from private operation in the much weaker nstitutional settings in Africa, Lima would probably have been better off with a concession. |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
AGUA POTABLE |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
SERVICIOS DE SANEAMIENTO |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
PRIVATIZACION |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
CONCESION ADMINISTRATIVA |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
PERU |
653 ## - TÉRMINO DE INDIZACIÓN - NO CONTROLADO |
Término no controlado |
SERVICIOS DE LIMPIEZA |
653 ## - TÉRMINO DE INDIZACIÓN - NO CONTROLADO |
Término no controlado |
SISTEMA DE AGUAS SERVIDAS |
653 ## - TÉRMINO DE INDIZACIÓN - NO CONTROLADO |
Término no controlado |
CONCESION DE SERVICIOS |
653 ## - TÉRMINO DE INDIZACIÓN - NO CONTROLADO |
Término no controlado |
LICENCIA ADMINISTRATIVA |
700 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL - NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Xu, Lixin Colin |
700 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL - NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Zuluaga, Ana Maria |
710 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL - NOMBRE DE ENTIDAD |
Nombre de entidad o nombre de jurisdicción como elemento inicial |
Banco Mundial |
942 ## - ENTRADA DE ELEMENTOS AGREGADOS (KOHA) |
Koha [por defecto] tipo de item |
Libro |
Solicitar por |
363.610985 A 47722 |