Detalles MARC
000 -CABECERA |
Longitud fija campo de control |
02840nam a2200241 a 4500 |
003 - IDENTIFICADOR DELl NÚMERO DE CONTROL |
Identificador del número de control |
arcduce |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN |
Fecha y hora de la última transacción |
20200807200935.0 |
008 - CÓDIGOS DE INFORMACIÓN DE LONGITUD FIJA |
Códigos de información de longitud fija |
180315s2005 fr_||||| |||| 00| 0 eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL NORMALIZADO PARA LIBROS |
Número Internacional Normalizado para Libros (ISBN) |
9264017399 |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN |
Centro catalogador de origen |
arcduce |
Centro transcriptor |
arcduce |
082 0# - NÚMERO DE LA CLASIFICACIÓN DECIMAL DEWEY |
Número de clasificación |
371.78 |
110 2# - PUNTO DE ACCESO PRINCIPAL-NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA |
9 (RLIN) |
4779 |
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento inicial |
Organización para la Cooperación y el Desarrollo Económicos |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
Lessons in danger / |
Mención de responsabilidad, etc. |
Organisation for Economic Co-operation and Development. |
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. (PIE DE IMPRENTA) |
Lugar de publicación, distribución, etc. |
Paris : |
Nombre del editor, distribuidor, etc. |
OECD, |
Fecha de publicación, distribución, etc. |
2005 |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
168 p. |
490 0# - MENCIÓN DE SERIE |
Mención de serie |
School safety and security |
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO |
Nota de contenido con formato |
Foreword -- Executive summary -- Pt.1. Risk assessment: 1. Development of risk analysis tools in Australian post-secondary institutions / Rick Draper -- 2. Risk assessment in schools in France / Jean-Marie Schléret -- 3. Examining school safety in Korea / Sun Hwa Yoon -- Pt.2. Crisis planing and management: 4. Approaches to school security in Japan / Takayuki Nakamura -- 5. Crisis planning and management in New York City / Benjamin B. Tucker -- Pt.3. Infrastructure approaches: 6. Review of security in school design in Ireland / John Dolan -- 7. Safety of school buildings in Greece / Emmanuel Baltas -- 8.projects for safer schools in the United Kingdom / Chris Bissell -- 9. The educational sector action plan for natural disasters in Mexico / Jaime de la Garza Reyna -- Pt.4. Collaborative approaches: 10. Comprehensive approaches to school safety and security: an international view / Margaret Shaw -- 11. Creating safe and caring learning communities in Canada: together we light the way / Sandra Dean, Kenneth Leithwood and Lucie Leonard -- 12. Strategic tripartite alliance in establishing a safe school programme in Malaysia / Tie Fatt Hee -- 13. VISIONARY - A European internet portal on violence prevention in schools / Thomas Jager and Joao Amado -- 14. Violence in schools: a European perspective / Peter K. Smith -- Pt.5. Education, training and support: 15. Education and training in emergency management in Australian schools / Dudley McArdle -- 16. Training students to respond to emergencies in Armenia / Yelena Badalyan -- 17. Major hazards education in France / Sylvette Pierron and Michel Thomas -- Contributors to this publication. |
520 3# - NOTA DE SUMARIO |
Sumario, etc, |
Accidents, earthquakes, arson, vandalism, theft, violence, bullying... All members of society agree that ensuring the safety and security of children in schools is a priority, but achieving this objective is not a given. The number of problems and threats facing schools from within and without is vast, and in some countries the range of incidents is increasing. In response, the variety of approaches used to confront these challenges in society and education is growing too. |
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
ESCUELAS |
9 (RLIN) |
1070 |
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
VIOLENCIA |
9 (RLIN) |
3103 |
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
9 (RLIN) |
626 |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
POLITICA EDUCATIVA |
942 ## - ENTRADA DE ELEMENTOS AGREGADOS (KOHA) |
Koha [por defecto] tipo de item |
Colección OCDE |
Solicitar por |
OCDE 371.78 O 49278 |
Fuente de clasificación o esquema |
Dewey Decimal Classification |