Detalles MARC
000 -CABECERA |
Longitud fija campo de control |
04204nam a22003857a 4500 |
003 - IDENTIFICADOR DELl NÚMERO DE CONTROL |
Identificador del número de control |
arcduce |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN |
Fecha y hora de la última transacción |
20230801215142.0 |
008 - CÓDIGOS DE INFORMACIÓN DE LONGITUD FIJA |
Códigos de información de longitud fija |
130607s2000 fr_||||| |||| 00| 0 eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL NORMALIZADO PARA LIBROS |
Número Internacional Normalizado para Libros (ISBN) |
9264171991 |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN |
Centro catalogador de origen |
arcduce |
Centro transcriptor |
arcduce |
082 0# - NÚMERO DE LA CLASIFICACIÓN DECIMAL DEWEY |
Número de edición |
21 |
Número de clasificación |
370.21 |
110 2# - PUNTO DE ACCESO PRINCIPAL-NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA |
9 (RLIN) |
4779 |
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento inicial |
Organización para la Cooperación y el Desarrollo Económicos |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
Education at a glance : |
Resto del título |
OECD indicators 2000 / |
Mención de responsabilidad, etc. |
OECD. |
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. (PIE DE IMPRENTA) |
Lugar de publicación, distribución, etc. |
Paris : |
Nombre del editor, distribuidor, etc. |
OECD, |
Fecha de publicación, distribución, etc. |
2000 |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
380 p. |
500 ## - NOTA GENERAL |
Nota general |
Título original: Regards sur l'éducation: les indicateurs de l'OCDE- édition 2000. |
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO |
Nota de contenido con formato |
A. Context of education: A1. Relative size of the school-age population -- A2. Educational attainment of the adult population -- B. Financial and human resources invested in education: B1. Educational expenditure relative to gross domestic product -- B2. Relative proportions of public and private investments in education -- B3. Public subsidies to households -- B4. Educational expenditure per student -- B5. Educational expenditure by resource category -- B6. Public funds by level of government -- B7. Ratio of students to teaching staff -- C. Access to education, participation and progression: C1. Overall participation in education -- C2. Participation in and completion of secondary education -- C3. Access to and participation in tertiary education -- C4. Completion of and dropout from tertiary education -- C5. Foreign students in tertiary education -- C6. Students receiving additional resources to access the curriculum -- C7. Participation in skill improvement training among the employed population -- D. The learning environment and organisation of schools: D1. Statutory salaries of teachers in public primary and secondary schools -- D2. Pre-service training requirements for new teachers -- D3. Teaching time -- D4. Total intended instruction time for pupils in lower secondary education -- D5. Student absenteeism -- D6. Decision-making about the curriculum in lower secondary education --D7. Computers in schools and their use -- E. Individual, social and labour market outcomes of education: E1. Labour force participation by level of educational attainment -- E2. Education and work among the youth population -- E3. Specific situation of the youth population -- E4. Expected years in education and work between the ages of 15 and 29 -- E5. Earnings and educational attainment -- F. Student achievement: F1. Mathematics achievement of students in the 4th and 8th grades -- F2. Differences in student's attitudes towards science in the 4th and 8th grades -- F3. 4th and 8th grade students`beliefs about performing well in mathematics -- Annex 1. Typical graduation ages -- Annex 2. Basic refrence statistics -- Annex 3. Sources, methods and technical notes -- Glossary. |
520 ## - NOTA DE SUMARIO |
Sumario, etc, |
The 2005 edition of Education at a Glance: OECD Indicators provides a rich, comparable and up-to-date array of indicators on the performance of education systems. In doing so, it represents the consensus of professional thinking on how to measure the current state of education internationally. The indicators look at who participates in education, what is spent on it and how education systems operate, and at the results achieved. The latter includes indicators on a wide range of outcomes ranging from comparisons of student performance in key subject areas to the impact of education on earnings and adults' chances of employment. |
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
EDUCACION |
9 (RLIN) |
622 |
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
INDICADORES EDUCATIVOS |
9 (RLIN) |
2828 |
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
ESTABLECIMIENTOS DE ENSEÑANZA |
9 (RLIN) |
4184 |
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
ACCESO A LA EDUCACION |
9 (RLIN) |
659 |
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
9 (RLIN) |
941 |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
SISTEMAS DE ENSEÑANZA |
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
FINANCIAMIENTO DE LA EDUCACION |
9 (RLIN) |
1013 |
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
RECURSOS HUMANOS |
9 (RLIN) |
344 |
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
9 (RLIN) |
624 |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
ANALISIS COMPARATIVO |
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
ESTADISTICAS DE LA EDUCACION |
9 (RLIN) |
657 |
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
9 (RLIN) |
4020 |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
NIVELES DE ENSEÑANZA |
653 #4 - TÉRMINO DE INDIZACIÓN - NO CONTROLADO |
Término no controlado |
SISTEMA EDUCATIVO |
653 #4 - TÉRMINO DE INDIZACIÓN - NO CONTROLADO |
Término no controlado |
ESTUDIO COMPARATIVO |
653 #4 - TÉRMINO DE INDIZACIÓN - NO CONTROLADO |
Término no controlado |
NIVEL EDUCATIVO |
856 4# - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICO |
Identificador Uniforme del Recurso (URI) |
<a href="http://www.oecd-ilibrary.org/docserver/download/9600041e.pdf?expires=1520264810&id=id&accname=guest&checksum=C58F0B2D67599617A8C51ABC850907C2">http://www.oecd-ilibrary.org/docserver/download/9600041e.pdf?expires=1520264810&id=id&accname=guest&checksum=C58F0B2D67599617A8C51ABC850907C2</a> |
942 ## - ENTRADA DE ELEMENTOS AGREGADOS (KOHA) |
Koha [por defecto] tipo de item |
Colección OCDE |
Solicitar por |
OCDE 370.21 O 52491 |
Fuente de clasificación o esquema |
Dewey Decimal Classification |
945 ## - TRATAMIENTO DE LA INFORMACIÓN LOCAL (OCLC) |
a |
José Luis Díaz |
c |
2013-06-07 |