BIBLIOTECA MANUEL BELGRANO - Facultad de Ciencias Económicas - UNC

Education at a glance : (Registro nro. 23523)

Detalles MARC
000 -CABECERA
Longitud fija campo de control 04204nam a22003857a 4500
003 - IDENTIFICADOR DELl NÚMERO DE CONTROL
Identificador del número de control arcduce
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
Fecha y hora de la última transacción 20230801215142.0
008 - CÓDIGOS DE INFORMACIÓN DE LONGITUD FIJA
Códigos de información de longitud fija 130607s2000 fr_||||| |||| 00| 0 eng d
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL NORMALIZADO PARA LIBROS
Número Internacional Normalizado para Libros (ISBN) 9264171991
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN
Centro catalogador de origen arcduce
Centro transcriptor arcduce
082 0# - NÚMERO DE LA CLASIFICACIÓN DECIMAL DEWEY
Número de edición 21
Número de clasificación 370.21
110 2# - PUNTO DE ACCESO PRINCIPAL-NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA
9 (RLIN) 4779
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento inicial Organización para la Cooperación y el Desarrollo Económicos
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Education at a glance :
Resto del título OECD indicators 2000 /
Mención de responsabilidad, etc. OECD.
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. (PIE DE IMPRENTA)
Lugar de publicación, distribución, etc. Paris :
Nombre del editor, distribuidor, etc. OECD,
Fecha de publicación, distribución, etc. 2000
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión 380 p.
500 ## - NOTA GENERAL
Nota general Título original: Regards sur l'éducation: les indicateurs de l'OCDE- édition 2000.
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO
Nota de contenido con formato A. Context of education: A1. Relative size of the school-age population -- A2. Educational attainment of the adult population -- B. Financial and human resources invested in education: B1. Educational expenditure relative to gross domestic product -- B2. Relative proportions of public and private investments in education -- B3. Public subsidies to households -- B4. Educational expenditure per student -- B5. Educational expenditure by resource category -- B6. Public funds by level of government -- B7. Ratio of students to teaching staff -- C. Access to education, participation and progression: C1. Overall participation in education -- C2. Participation in and completion of secondary education -- C3. Access to and participation in tertiary education -- C4. Completion of and dropout from tertiary education -- C5. Foreign students in tertiary education -- C6. Students receiving additional resources to access the curriculum -- C7. Participation in skill improvement training among the employed population -- D. The learning environment and organisation of schools: D1. Statutory salaries of teachers in public primary and secondary schools -- D2. Pre-service training requirements for new teachers -- D3. Teaching time -- D4. Total intended instruction time for pupils in lower secondary education -- D5. Student absenteeism -- D6. Decision-making about the curriculum in lower secondary education --D7. Computers in schools and their use -- E. Individual, social and labour market outcomes of education: E1. Labour force participation by level of educational attainment -- E2. Education and work among the youth population -- E3. Specific situation of the youth population -- E4. Expected years in education and work between the ages of 15 and 29 -- E5. Earnings and educational attainment -- F. Student achievement: F1. Mathematics achievement of students in the 4th and 8th grades -- F2. Differences in student's attitudes towards science in the 4th and 8th grades -- F3. 4th and 8th grade students`beliefs about performing well in mathematics -- Annex 1. Typical graduation ages -- Annex 2. Basic refrence statistics -- Annex 3. Sources, methods and technical notes -- Glossary.
520 ## - NOTA DE SUMARIO
Sumario, etc, The 2005 edition of Education at a Glance: OECD Indicators provides a rich, comparable and up-to-date array of indicators on the performance of education systems. In doing so, it represents the consensus of professional thinking on how to measure the current state of education internationally. The indicators look at who participates in education, what is spent on it and how education systems operate, and at the results achieved. The latter includes indicators on a wide range of outcomes ranging from comparisons of student performance in key subject areas to the impact of education on earnings and adults' chances of employment.
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial EDUCACION
9 (RLIN) 622
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial INDICADORES EDUCATIVOS
9 (RLIN) 2828
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial ESTABLECIMIENTOS DE ENSEÑANZA
9 (RLIN) 4184
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial ACCESO A LA EDUCACION
9 (RLIN) 659
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA
9 (RLIN) 941
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial SISTEMAS DE ENSEÑANZA
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial FINANCIAMIENTO DE LA EDUCACION
9 (RLIN) 1013
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial RECURSOS HUMANOS
9 (RLIN) 344
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA
9 (RLIN) 624
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial ANALISIS COMPARATIVO
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial ESTADISTICAS DE LA EDUCACION
9 (RLIN) 657
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA
9 (RLIN) 4020
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial NIVELES DE ENSEÑANZA
653 #4 - TÉRMINO DE INDIZACIÓN - NO CONTROLADO
Término no controlado SISTEMA EDUCATIVO
653 #4 - TÉRMINO DE INDIZACIÓN - NO CONTROLADO
Término no controlado ESTUDIO COMPARATIVO
653 #4 - TÉRMINO DE INDIZACIÓN - NO CONTROLADO
Término no controlado NIVEL EDUCATIVO
856 4# - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICO
Identificador Uniforme del Recurso (URI) <a href="http://www.oecd-ilibrary.org/docserver/download/9600041e.pdf?expires=1520264810&id=id&accname=guest&checksum=C58F0B2D67599617A8C51ABC850907C2">http://www.oecd-ilibrary.org/docserver/download/9600041e.pdf?expires=1520264810&id=id&accname=guest&checksum=C58F0B2D67599617A8C51ABC850907C2</a>
942 ## - ENTRADA DE ELEMENTOS AGREGADOS (KOHA)
Koha [por defecto] tipo de item Colección OCDE
Solicitar por OCDE 370.21 O 52491
Fuente de clasificación o esquema Dewey Decimal Classification
945 ## - TRATAMIENTO DE LA INFORMACI&Oacute;N LOCAL (OCLC)
a José Luis Díaz
c 2013-06-07
Existencias
Suprimido Perdido Fuente de clasificaci&oacute;n o esquema Estropeado No para pr&eacute;stamo Localizaci&oacute;n permanente Localizaci&oacute;n actual Fecha adquisici&oacute;n Pr&eacute;stamos totales Solicitar por C&oacute;digo de barras Fecha &uacute;ltima consulta Fecha del precio de reemplazo Tipo de item de Koha
  Dewey Decimal Classification Biblioteca Manuel Belgrano Biblioteca Manuel Belgrano 07/06/2013   OCDE 370.21 O 52491 52491 07/06/2013 07/06/2013 Colección OCDE

Bv. Enrique Barros s/n - Ciudad Universitaria. X5000HRV-Córdoba, Argentina - Tel. 00-54-351-4437300, Interno 48505
Horario de Atención: Lunes a Viernes de 8 a 18

Contacto sobre Información bibliográfica: proinfo.bmb@eco.uncor.edu