Detalles MARC
000 -CABECERA |
Campo de control de longitud fija |
01856nam a2200253 4500 |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN |
Campo de control |
20210920193704.0 |
007 - PHYSICAL DESCRIPTION FIXED FIELD--GENERAL INFORMAT |
Campo de control de longitud fija |
cr ||||||||||| |
008 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FIJA--INFORMACIÓN GENERAL |
Campo de control de longitud fija |
210920s2020 gw_|||||o|||| 00| 0 eng d |
040 ## - FUENTE DE CATALOGACIÓN |
Agencia de catalogación original |
arcduce |
Agencia que realiza la transcripción |
arcduce |
082 0# - NÚMERO DE LA CLASIFICACIÓN DECIMAL DEWEY |
Número de Clasificación |
330.015195 |
245 00 - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
Introduction to econometrics with R / |
Mención de responsabilidad, etc. |
Christoph Hank...[et al.]. |
Medio físico |
[recurso electrónico] |
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC (PIE DE IMPRENTA) |
Lugar de publicación, distribución, etc. |
Essen : |
Nombre del editor, distribuidor, etc. |
University of Duisburg-Essen. Department of Business Administration and Economics, |
Fecha de publicación, distribución, etc. |
2020 |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
1 recurso en línea |
520 3# - RESUMEN, ETC. |
Nota de sumario, etc. |
Over the recent years, the statistical programming language R has become an integral part of the curricula of econometrics classes we teach at the University of Duisburg-Essen. We regularly found that a large share of the students, especially in our introductory undergraduate econometrics courses, have not been exposed to any programming language before and thus have difficulties to engage with learning R on their own. With little background in statistics and econometrics, it is natural for beginners to have a hard time understanding the benefits of having R skills for learning and applying econometrics. These particularly include the ability to conduct, document and communicate empirical studies and having the facilities to program simulation studies which is helpful for, e.g., comprehending and validating theorems which usually are not easily grasped by mere brooding over formulas. Being applied economists and econometricians, all of the latter are capabilities we value and wish to share with our students. |
650 #4 - ASIENTO SECUNDARIO DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
9 (RLIN) |
86 |
Nombre de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
ECONOMETRIA |
650 #4 - ASIENTO SECUNDARIO DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
9 (RLIN) |
1598 |
Nombre de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
PROBABILIDADES |
650 #4 - ASIENTO SECUNDARIO DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
9 (RLIN) |
77 |
Nombre de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
ANALISIS DE REGRESION |
650 #4 - ASIENTO SECUNDARIO DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
9 (RLIN) |
434 |
Nombre de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
EJERCICIOS |
653 #4 - TÉRMINO DE INDEXACIÓN--NO CONTROLADO |
Término de indización no controlado |
REGRESION LINEAL |
700 1# - ENCABEZAMIENTO SECUNDARIO--NOMBRE PERSONAL |
9 (RLIN) |
15414 |
Nombre de persona |
Hanck, Christoph |
856 4# - ACCESO ELECTRÓNICO |
Identificador uniforme del recurso URI |
<a href="https://www.econometrics-with-r.org/index.html">https://www.econometrics-with-r.org/index.html</a> |
942 ## - ELEMENTOS KOHA |
Fuente de clasificación o esquema de ordenación en estanterías |
Dewey Decimal Classification |
Koha tipo de item |
Libro electrónico |
945 ## - LOCAL PROCESSING INFORMATION (OCLC) |
a |
Beatriz Liliana Isidoro |
c |
2021-09-21 |