BIBLIOTECA MANUEL BELGRANO - Facultad de Ciencias Económicas - UNC

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Strategy and market structure : competition, oligopoly and the theory of games / Martin Shubik.

Por: Tipo de material: TextoTextoIdioma: Inglés Detalles de publicación: New York, N.Y. : John Wiley, ©1959, 1960Descripción: 387 p. : gráficos, tablasTema(s): Clasificación CDD:
  • 338.522
Contenidos:
Pte. 1. The background to competition: 1. Toward a general theory of oligopoly -- 2. Current theories of monopolistic competition -- 3. The firm in an oligopolistic market -- 4, 5. The firm in an oligopolistic market: duopoly -- 6. The firm in an oligopolistic competition: many competitors -- 7. The role of product differentiation and other variables in oloigopólistic competition -- Pte. 2. The dynamics of oligopoly: mathematical institutional economics: 8. The role of information in theories of competition and oligopoly -- 9. Thye extensive form of a game: a preliminary to dynamics -- 10, 11. A theory of oligopoly -- 12. The structure of the markets -- 13. Economic analysis, social p0olicy, and the law -- Utility theory.
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Libro Libro Biblioteca Manuel Belgrano 338.522 S 10765 (Navegar estantería(Abre debajo)) Disponible 10765
Libro Libro Biblioteca Manuel Belgrano Depósito D 338.522 S 11469 (Navegar estantería(Abre debajo)) Disponible 11469
COLECCION OECEI COLECCION OECEI Biblioteca Manuel Belgrano Depósito OECEI 338.522 S 36063 (Navegar estantería(Abre debajo)) Disponible 36063

Pte. 1. The background to competition: 1. Toward a general theory of oligopoly -- 2. Current theories of monopolistic competition -- 3. The firm in an oligopolistic market -- 4, 5. The firm in an oligopolistic market: duopoly -- 6. The firm in an oligopolistic competition: many competitors -- 7. The role of product differentiation and other variables in oloigopólistic competition -- Pte. 2. The dynamics of oligopoly: mathematical institutional economics: 8. The role of information in theories of competition and oligopoly -- 9. Thye extensive form of a game: a preliminary to dynamics -- 10, 11. A theory of oligopoly -- 12. The structure of the markets -- 13. Economic analysis, social p0olicy, and the law -- Utility theory.

El ejemplar 36063 es donación de la Fundación FIAT-CONCORD. Oficina de Estudios para la Colaboración Económica Internacional (Colección OECEI) Recibida en el año 1973.

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